План роботи


МЕТОДИЧНА ПРОБЛЕМА
НВО
«Забезпечення формування особистості на основі якісної освіти та розвитку його творчих можливостей, самовдосконалення»




ПРОБЛЕМА МО ВЧИТЕЛІВ
СУСПІЛЬНО – ГУМАНІТАРНОГО ЦИКЛУ
«Пошук нових шляхів та засобів підвищення ефективності навчальної діяльності школярів на сучасному уроці»












І. Мета і завдання ШМО учителів суспільно-гуманітарного циклу
(2016/2017 н. р.)

1.        Спрямувати роботу ШМО на виконання ос­новних стратегічних завдань оновлення освіти:
      Конституції України,
      Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Положення про загальноосвітній навчальний заклад»;
      Державного стандарту базової і повної середньої освіти;
      Національної доктрини розвитку освіти в Ук­раїні в XXIстолітті;
      державної програми «Вчитель».
2.       Розкривати духовне багатство української і сві­тової літературної скарбниці, прилучати учнів до ес­тетичного сприйняття художніх творів і літературної мови як засобу втілення художнього образу й ідеалу творчості письменників.
3.       Удосконалювати мовленнєву діяльність учнів на комунікативній основі.
4.       Дотримуватися єдиного мовного та орфографіч­ного режимів.
5.       Плекати любов і повагу до українського слова, історії та традицій рідного краю.
6.       Працювати над удосконаленням культури мо­влення.
7.         Допомагати вчителям в забезпеченні високого рівня  викладання предметів циклу рідною мовою.
8.       Працювати над постійним підвищенням якості вкладання предметів як засобу підвищення ефективності уроку, професійної майстерності вчителя.
9.       Удосконалювати зміст і структуру уроків, форм та методів навчання.
10.    Вивчати та використовувати на практиці інно­ваційні методи навчання.
11.     Упроваджувати методи нетрадиційної, нестан­дартної організації творчої діяльності учнів.
12.     Вивчати індивідуальні особливості учнів з ме­тою їх урахування при плануванні роботи вчителів ШМО суспільно-гуманітарного циклу .
13.     Розвивати пізнавальні і творчі здібності учнів.
14.     Залучати учнів до участі в олімпіадах, конкурсі ім. П. Яцика, пошуково-дослідницькій роботі МАН, різноманітних конкурсах.
15.     Аналізувати уроки, виховні заходи, результати шкільних олімпіад, конкурсів та участь в районних  олімпіадах.
16.     Готувати учнів до проходження ЗНО з предметів.
17.     Продовжити роботу зі створення навчально-ме­тодичного комплексу з навчальних дисциплін.
18.    Сприяти творчому розвитку учнів, становлен­ня їх особистості.
19.     Формувати активну громадську позицію вчи­телів та учнівської молоді.
20.    Вивчати й аналізувати навчальні програми, підручники, посібники, інструкції та рекомендації МОНУ, методичного кабінету.
21.     Діагностувати педагогів з питань навчання і виховання з метою визначення напрямків діяльності.
22.    Обговорювати актуальні питання навчання і виховання.
23.    Аналізувати якість знань, умінь та навичок, виявлення та пошук шляхів подолання труднощів під час вивчення окремих тем (розділів) навчальних програм.
24.    Затверджувати тексти контрольних робіт, завдань олімпіад, сценаріїв виховних заходів, планів проведення предметних тижнів і декад, педагогічних виставок, методичних семінарів тощо.
25.    Розробляти методичні рекомендації з проблем навчання і виховання (результат роботи над науково-методичною проблемою).
26.    Ознайомлюватися з новинками психолого-педагогічної та методичної літератури, фаховими періодичними виданнями.
27.    Вивчати й узагальнювати передовий педагогічний досвід вчителів, впроваджувати його в практику роботи.


IІ.  Список членів методичного об'єднання
№ п/п
Прізвище, ім’я, по батькові вчителя
Спеціальність
Заклад, який закінчив,  в якому році
Стаж роботи
Рік останньої атестації
1


Поліщук
Оксана Миколаївна

Вчитель
англійської мови
Кіровоградський державний педагогічний університет,
2009
14



2015

2


Левенець
Олександра Мурадівна
Вчитель
укр. мови
та літератури
Черкаський
педінститут
1980р.
42
2012
3
Півторак
Людмила Андріївна
Вчитель
укр. мови
та літератури
Кіровоградський
педінститут
1981р.
35
2015
4


Білоголова
Людмила Миколаївна 
Вчитель зарубіжної літератури
Кіровоградський державний педагогічний університет,
2012
8
           2015
5



Скічко
Юлія Миколаївна
Вчитель
іноземної мови
Кіровоградський державний педагогічний університет,
2012
4

6




Барановський
 Олексій Анатолійович
Вчитель
історії
Кіровоградський державний педагогічний університет,
2007
1

7



Бондоровський
Микола Володимирович
Вчитель історії та правознав.
 Уманський педуніверситет,
2015 р.
2

8
Цимбал
Оксана Борисівна
Вчитель історії географії
Кіровоградський державний педагогічний університет,
2002
14
2012








ІІІ. Індивідуальні науково-методичні проблеми
членів ШМО

 Прізвище, ім’я, по батькові вчителя
 Науково-методична проблема
 Форма представлення
Поліщук
Оксана Миколаївна
Сучасні технології навчання як засіб креативного розвитку учнів
Відкритий урок
Виступ на ШМО
Майстер-клас зі створення веб-квесту
Левенець
Олександра Мурадівна
Використання інтегрованих зв’язків при вивченні української мови та літератури
Відкритий урок,
виступ на ШМО
Півторак
Людмила Андріївна
Розвиток мотиваційних компетентностей учнів за допомогою активних форм навчання
Відкритий урок,
виступ на ШМО
Білоголова
Людмила Миколаївна 
Використання інтерактивних технологій на уроках зарубіжної літератури
Відкритий урок,
 виступ на ШМО
Скічко
Юлія Миколаївна
Шляхи формування позитивної мотивації до вивчення англійської мови
Відкритий урок,
 виступ на ШМО
Барановський
 Олексій Анатолійович
Організація пізнавальної діяльності учнів на уроках української мови та літератури

Відкритий урок,
виступ на ШМО
Бондоровський
Микола Володимирович
Активні форми роботи на особистісно-зорієнтованому уроці історії
Відкритий урок,
виступ на ШМО
Цимбал
Оксана Борисівна
Використання інноваційних технологій розвитку творчої особистості учнів на уроках історії та правознавства
Відкритий урок,
виступ на ШМО









ІV.Шляхи підвищення фахового рівня    педагогічних працівників
1.               
Вивчення і впровадження у практичні роботу ефективних педагогічних технологій
Протягом року

2.               
Ознайомлення з новою психолого-педагогічною, методичною, довідковою літературою
Протягом року

3.               
Опрацювання матеріалів періодичних фахових видань
Протягом року

4.               
Впровадження ефективних форм позакласної роботи під час проведення предметних  тижнів
Згідно з графіком

5.               
Опрацювання технології веб-квесту.
До листопада
 2016 року

6.               
Участь у районному фестивалі веб-квестів
До 10 листопада 2016 року

7.               
Опрацювання матеріалів обласних інтернет-конференцій, інтернет-заходів
Протягом року

8.               
Участь в Інтернет-заходах (вебінарах, інтернет-конференціях, інтернет-естафетах та ін.)
Протягом року

9.               
Залучення педагогів до друку творчих напрацювань у фахових виданнях, на освітніх сайтах
Протягом року

10.           
Висвітлення досвіду роботи на сайті школи та у власних блогах
Протягом року

11.           
Участь у роботі шкільних методичних формувань
Протягом року

12.           
Участь у роботі районних методичних формувань
Протягом року

13.           
Участь у щомісячних консультаціях з  основ комп’ютерної грамотності
Щомісяця
Останній понеділок


 







V. Тематика засідань методичного об'єднання
вчителів суспільно-гуманітарного циклу
на 2016-2017 н. р.

Засідання І

Дата проведення:  05 вересня 2016 року

Тема: Організаційно-методичне забезпечення викладання предметів суспільно-гуманітарного циклу у 2016-2017 навчальному році.

Форма проведення: методична нарада

№ зп
Зміст питання
Форма
роботи
Відповідальний
1
Про призначення голови ШМО

Дишлева В.Б., ЗДНВР
2
Опрацювання документів
Дишлева В.Б.,
ЗДНВР

 3
Аналіз
Дишлева В.Б.,
ЗДНВР
4
Про календарно-тематичне планування з предметів відповідно до діючих програм
Корекція, погодження
Поліщук О.М., керівник ШМО
5
Опрацювання документів
Поліщук О.М., керівник ШМО
6
Про врахування календаря знаменних та пам’ятних дат при плануванні роботи ШМО, позакласної роботи з учнями та організації предметних тижнів.
Ознайомлення
Поліщук О.М., керівник ШМО
7
Про організацію діяльності ШМО у 2016-2017 н.р.
Обговорення, затвердження
Поліщук О.М., керівник ШМО
8
Про використання сайтів НМЛ КОІППО як один із шляхів самоосвіти педагога
Віртуальна екскурсія
Поліщук О.М., керівник ШМО










http://klub-drug.ru/wp-content/uploads/2011/04/12814379.gif Робота між засіданнями


1)                 Вивчення  інструктивно-методичних листів, рекомендацій, програм і змін до них, змісту та державних вимог до загальноосвітньої підготовки учнів,  орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів.
2)                 Опрацювання предметних статей науково-методичного вісника КОІППО «Науково-методичний супровід функціонування інформаційно-освітнього простору регіону» (№52, 2016 р.)
3)                 Розробка графіків роботи навчальних кабінетів.
4)                 Підготовка та проведення шкільного етапу учнівських олімпіад з навчальних предметів (жовтень).
5)                 Відвідування відкритих уроків  (мета відвідування: спостереження за методами реалізації діяльнісного підходу до навчання)
6)                 Підготовка до конкурсів: конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт (грудень), районного етапу Міжнародного конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика (листопад), Всеукраїнської експедиції учнівської молоді «Моя Батьківщина – Україна».
7)                 Підготовка та проведення шкільних предметних тижнів: Тижня історії (12.10-16.10).
8)                  Участь у роботі районних методичних об’єднань.




 Засідання ІІ

Дата проведення:  16 листопада 2016р.

Тема: Діяльнісний підхід до навчання                                                         

Форма проведення: круглий стіл
№ зп
Зміст питання
Форма
 роботи
Відповідальний
1
Доповідь
Поліщук О.М., керівник ШМО
2
Пошуково-дослідницькі завдання випереджувального характеру як засіб формування ключових компетентностей учня на уроках історії та правознавства
Виступ
Цимбал О.Б., вчитель історії

3
Виступ
Білоголова Л.М.
Барановський О.А.
4
Виступ
Скічко Ю.М.
5
Відкритий урок як засіб самовдосконалення вчителя
Самоаналіз, обговорення
Члени ШМО
6
Вироблення рекомендацій
Поліщук О.М., керівник ШМО
7
Подорож сторінками фахових газет та журналів
огляд
Члени ШМО
8
Огляд зошитів з української мови учнів 5 та 6 класів
Барановський О.А.
Левенець О.М.
Півторак Л.А.

http://klub-drug.ru/wp-content/uploads/2011/04/12814379.gif Робота між засіданнями

1)             Підготовка та проведення предметних тижнів: Тижня   (16.11 – 20.11), Тижня права (07.12-11.12).
2)             Підготовка учнів до участі у районних предметних олімпіадах, конкурсах.
3)             Підготовка та проведення конкурсів «Патріот», «Соняшник» та інших.
4)             Відвідування відкритих уроків  (мета відвідування: спостереження за методами реалізації сучасних підходів до навчання)
5)             Самоосвітня робота вчителів, вивчення можливостей використання інтернет-технологій у навчально-виховному процесі
6)             Опрацювання матеріалів обласної інтернет-конференції «Шляхи ефективного впровадження освітніх технологій у навчальних закладах Кіровоградської області».
7)             Участь у роботі групи «ІТ-Вдосконалення», перевірці знань з ІКТ.






Засідання ІІІ
Дата проведення:   19 січня 2017  р.

Тема: Використання Інтернет-технологій у навчально-виховному процесі.

Форма проведення: методичний практикум

№ зп
Зміст питання
Форма
 роботи
Відповідальний
1
Круглий стіл за матеріалами обласної інтернет-конференції «Шляхи ефективного впровадження освітніх технологій у навчальних закладах Кіровоградської області»
Білоголова Л.М.
2
Поліщук О.М.
3
Цимбал О.Б.
4
Проектування інтегрованого веб-квесту «Історія рідного краю»
Практична робота
Барановський О.А.
6
Вироблення рекомендацій


7
Самоаналіз, обговорення
Члени ШМО
8
Про дотримання вимог до ведення учнівських зошитів
Огляд зошитів з історії учнів 5 та 6 класів
 Бондоровський М.В.

http://klub-drug.ru/wp-content/uploads/2011/04/12814379.gif Робота між засіданнями

1.     Підготовка та проведення предметних тижнів: Тиждень зарубіжної літератури (11.01-16.01.),Тиждень англійської мови (22.02-26.02),Тиждень української мови та літератури (07.03-11.03).
2.     Підготовка та проведення конкурсів  «Соняшник», «Патріот», «Пазл», «Альбус».
3.     Відвідування відкритих уроків  (мета відвідування: спостереження за  процесом реалізації методичної проблеми вчителя)
4.     Самоосвітня робота вчителів. 
5.     Участь у роботі районних методичних  формувань, шкільних методичних заходах.
6.    Організація  та проведення консультацій до ДПА та ЗНО.


Засідання ІV
Дата проведення: 29 березня 2017

Тема: Організаційно-методичне забезпечення проведення державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання

Форма проведення: оперативно-методична нарада

№ зп
Зміст питання
Форма
 роботи
Відповідальний
1
Нормативно-правова та інструктивно-методична база організації та проведення ДПА та ЗНО у 2016-2017 н.р.
1, 2, 3, 4, 5
Вивчення документів
Дишлева В.Б., ЗДНВР
2
Обговорення та погодження завдань для проведення ДПА з предметів суспільно-гуманітарного циклу
Обговорення
Вчителі-предметники
3
Виступ
Барановський О.А.
4
Дидактичний матеріал на уроці англійської мови як засіб успішного ЗНО
Виставка
Поліщук О.М., вчитель англійської мови
5
Відкритий урок як засіб самовдосконалення вчителя
Самоаналіз, обговорення
Члени ШМО
6
Про дотримання вимог до ведення учнівських зошитів
Огляд зошитів з англійської мови та зарубіжної літератури учнів 5 та 6 класів
Поліщук О.М., Білоголова Л.М.
7
Подорож сторінками фахових журналів
Експрес-огляд
Кучуєва Л.О., бібліотекар

http://klub-drug.ru/wp-content/uploads/2011/04/12814379.gif Робота між засіданнями

1.    Організація  та проведення консультацій до ДПА та ЗНО.
2.    Підготовка куточків ДПА, ЗНО
3.    Участь у роботі районних методичних формувань.
4.    Оформлення методичних паспортів, портфоліо, блогів та звітів про самоосвітню діяльність






Засідання V
Дата проведення: ___ травня  2017 року

Тема:  Портфоліо як засіб професійного самовдосконалення вчителя

№ зп
Зміст питання
Форма роботи
Відповідальний
1.               
Самоаналіз діяльності вчителя
Захист портфоліо,
звіт про виконання планів самоосвіти
Члени ШМО
2.               
Моніторинг навчальних досягнень учнів
Представлення результатів
Дишлева В.Б., ЗДНВР
3.               
Аналізуємо та плануємо разом
Анкетування вчителів
Поліщук О.М.
Проектування плану роботи ШМО на 2017-2018 н.р.

http://klub-drug.ru/wp-content/uploads/2011/04/12814379.gif Робота після засідання

1.               Оформлення портфоліо педагогів (члени ШМО).
2.               Підготовка звіту про роботу шкільного методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу для представлення на засіданні педагогічної ради (голова ШМО, червень 2017 р.)



V. Вивчення, узагальнення, впровадження ППД
П.І.Б. 
Тема досвіду
Форма представлення результатів
Поліщук
Оксана Миколаївна

Вивчення досвіду вчителя англійської мови Лебедя Анатолія Івановича «Використання інформаційно-комунікаційних технологій як засобу підвищення мотивації учнів  у навчанні англійської мови»
Майстер-клас
Левенець
Олександра Мурадівна
Вивчення досвіду роботи вчителя   ЗШ І-ІІІ ступеня с. Березовичі Ганжи Галини Григорівни «Впровадження інтерактивних технологій навчання на уроках української мови»
Реферат
Півторак
Людмила Андріївна
Вивчення досвіду роботи вчителя  Підвисоцької загальноосвітньої  школи Гаврилюк І.В. «Впровадження культорологічного принципу навчання у процесі викладання рідної мови»
Реферат
Білоголова
Людмила Миколаївна 
Досвід вчителя світової літератури Малорубівської ЗОШ Полтавської обл. Євдокії Кашуби «Компоративістика як засіб формування культурологічної компетенції учнів»
Реферат
Скічко
Юлія Миколаївна
Вивчення досвіду роботи Надії Климишиної, головного редактора журналу «Англійська мова в початковій школі»
Реферат
Барановський
 Олексій Анатолійович
Пасічна Людмила Миколаївна, 
вчитель історії Чаплинської СУШ І-ІІІ ст. Юр’ївської райради Дніпропетровської обл. «Формування громадянської компетентності учнівської молоді засобами суспільних дисциплін та створення можливості для їх громадянської самореалізації»
Реферат
Бондоровський
Микола Володимирович
Власова Наталія Сергіївна, 
вчитель історії КЗ"СЗШ № 15"
Дніпропетровської міської ради «Розвиток пізнавальної активності учнів як шлях до формування творчої особистості»
Реферат
Цимбал
Оксана Борисівна
Досвід роботи вчителя історії НВК "ЗОШ І-ІІІ ст.-ліцей" с. Зимне Жаловага В.М. Активізація пізнавальної діяльності учнів за допомогою мультимедійних технологій
Реферат

VII. Заходи щодо вивчення стану навчально-виховної роботи
№зп
Заходи
Термін
Відповідальний
Де буде заслухано
Прим.
Вивчення 
1
Календарно-тематичного планування
Вересень
Січень
Поліщук О.М.., голова ШМО
Дишлева В.Б., ЗДНВР
Нарада

2
Стан виконання навчальних програм
Січень,
травень
Дишлева В.Б., ЗДНВР
Наказ
нарада

3
Стану навчально-виховної роботи у 5, 10, 11 класах
Згідно з планом
Адміністрація
Наказ

Моніторинг
1.               
Участь в олімпіадах, конкурсах
травень
Дишлева В.Б., ЗДНВР
Засідання ШМО

2.               
Ведення класних журналів
Згідно з графіком внутрі-шкільного контролю
Дишлева В.Б.., ЗДНВР
Засідання ШМО, оперативно-методичні наради

3.               
Підготовка матеріалів для контрольних робіт, державної підсумкової атестації
Вересень, квітень, січень
Члени ШМО
Засідання ШМО

4.               
Проведення контрольних робіт
Згідно з календарними планами
Члени ШМО
Внутрішньо-класні спостереження

5.               
Дотримання вимог до ведення учнівських зошитів з історії (5, 6 кл.)
Жовтень 2016 р.
Члени ШМО
Засідання ШМО

6.               
Дотримання вимог до ведення учнівських зошитів з англійської мови, зарубіжної літератури (5, 6 кл.)
Березень 2017 р.
Члени ШМО
Засідання ШМО

7.               
Навчальні досягнення учнів
Грудень, травень
Члени ШМО
Оперативно-методичні наради

8.               
Проведення державної підсумкової атестації учнів 9, 11 класів
Травень, червень 2017 р
Комісії відповідно до наказу
Засідання педагогічної ради


VІІ. Організація позакласної роботи
Відповідно до річного плану роботи школи ШМО вчителів предметів суспільно-гуманітарного циклу передбачає організацію таких заходів:

Предметні тижні
Назва тижня
Дата проведення
відповідальний
1
Тиждень правознавства
05-09.12.16Вчитель правознавства
2Тиждень англійської мови19-23.12.16Вчителі англійської мови
3День рідної мови21.02.17
Вчителі української мови та літератури
4
Тиждень пам’яті Т. Шевченка 
06-10.03.17
Вчителі української мови та літератури




Участь в інтерактивних заочних конкурсах
Конкурс
Умови проведення
Відповідальний
Всеукраїнський конкурс
з англійської мови
«Гринвіч» (2-11 класи)
Дата проведення –  25.11.16 р.
Благодійний внесок – 20 грн
Прийом заявок – до 30.09.16 р.
Поліщук О.М.
Всеукраїнський інтерактивний тестовий конкурс «МАН-Юніор- Історик» (5-11 класи)
Дата проведення – 17.12.16 р.
Благодійний внесок – 15 грн
Прийом заявок з 10.09-15.10.1
Цимбал О.Б.
Мультитест (українська мова, українська літератури, історія, англійської мови) (4-11 класи)
Дата проведення –  14-18.12.16р.
Благодійний внесок – 14 грн
Прийом заявок – до  13.11.16
Цимбал О.Б.
Всеукраїнський конкурс
з українознавства
 «Патріот» (2-11 класи)
Дата проведення –  20.01.17р.
Благодійний внесок – 20 грн
Прийом заявок – до 30.11.16р.
Барановський О.А.
Всеукраїнська гра з англійської мови «PUZZLE» (3-11 класи)
Дата проведення –   15-19.02.17р.
Благодійний внесок – 15 грн
Прийом заявок – до 23.12.16 р.
Поліщук О.М.
Альбус (українська мова, українська літератури, історія, англійської мови) (4-11 класи)
Дата проведення –  22-26.02.17р.
Благодійний внесок – 14 грн
Прийом заявок – до  22.01.16 р.
Барановський О.А.

 Гурткова робота
№пп
Гурток (предмет)
1.               
 Вивчаємо англійську (англійська мова)
2.               
 Факультатив з історії України (9 клас) 



Графік проведення індивідуальних консультацій

Прізвище вчителя
Клас
День тижня
Час
Місце проведення
1.                 
Поліщук О.М.
6-11
понеділок
16.00-17.00
Кабінет англ..мови
2.                 
Барановський О.А.
6,7
понеділок
15.00-16.00
Кабінет укр.мова
3.                 
Цимбал О.Б.
9-11
п’ятниця
16.00-17.00
Кабінет історії
4.                 
Білоголова Л.М.
6-11
вівторок
15.10-16.10
Кабінет зарубіжної літератури

IX. Робота з  обдарованими дітьми
зп
Заходи
Термін
Прим.
1.     
Організація та проведення шкільних предметних олімпіад
Жовтень (згідно з наказом)

2.     
Підготовка та участь у районних учнівських олімпіадах з навчальних предметів
Листопад-грудень

3.     
Забезпечення участі здібних дітей у конкурсах різного рівня та напрямку
Протягом року

4.     
Залучення обдарованих учнів до проведення заходів під час предметних тижнів
Протягом року

5.     
Відзначення результатів конкурсів на загальношкільних лінійках
Протягом року


6.     
Забезпечення диференційованого підходу на уроках, збагачення навчальних кабінетів матеріалами підвищеної складності
Протягом року


X. Заходи щодо зміцнення навчально-матеріальної бази
протягом 2016-2017 н.р.


№зп
Заходи
Виконавець
Терміни
Прим.
1.     
Виготовлення роздавального дидактичного матеріалу
Члени ШМО
Протягом року

2.     
Поновлення стендів
Члени ШМО
Протягом року

3.     
Створення та систематизація електронних презентацій для викладання предметів
Члени ШМО
Протягом року

4.     
Виготовлення тематичних буклетів «На допомогу учню»
Члени ШМО
Протягом року

5.     
Здійснити підписку фахових періодичних видань
Члени ШМО
Листопад, травень